torsdag 29 maj 2008

Pollen

Underbart med vår, sol, värme och grönska men det finns ett fel. Jag är pollenallergisk! Detta innebär att så fort gräset blivit grönt och träden fått gröna blad så börjar jag snörvla. Nyser, snorar och det rinner ur ögonen. En dålig dag känns det som man sväller upp i hela ansiktet och man blir trött och ganska grinig. En halvbra dag behöver man bara snörvla var tredje sekund och nysa en så där 15 gånger i minuten. Vilket inte är helt ok om man sitter i ett öppet landskap där alla försöker koncentrera sig på sitt. Jag är definitivt ett störande moment, inte bara för min egen skull. Tabletter då, jo de hjälper...men bara lite! Så visst älskar jag våren som äntligen är här, eller är det sommaren kanske!? Men är det ok om jag stoppar två tamponger i näsan för att slippa snoret rinnande....


1 kommentar:

Marianne sa...

Vad är det för piller du tar? Har du testat Telfast 120 mg? Gör det annars. Ska vara receptfria.

Och om det inte hjälper så får det väl bli tamponger ...