torsdag 11 september 2008

Sjuk

Idag lider jag av följande åkommor:

- ont i rumpan...fortfarande efter söndagens innebandyträning
- ont i axlar..efter gårdagens flytt av källaren till vår nya lägenhets källarförråd
- ont i armarna...se ovan
- ont i höger skinka...se ovan och lägg på en studs ner för stentrappan med en kartong i näven
- ont i ryggen...även studsen som orsakade det
- ont i halsen...galet ont faktiskt

Undra om det beror på den kommande innebandymatchen på söndag eller om jag verkligen är så här invalid? Kan jag få sjukpenning för det här?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha! Det är ju jag som ska ha sjukpenning. Jag menar nu kan jag ju addera till parkinson också!

Föreslår att du inte tränar idag så att du är frisk till på söndag, annars blir det jobbigt...

Lizzard sa...

Kan meddela att även jag lider av exakt samma åkommor, alla vilka är ett direkt resultat av söndagens träning. Då jag för tillfället inte ser någon annan utväg än en steloperation av min ländrygg är det min fasta övertygelse att sjukpenningen är min!

Vill även ta tillfället i akt och efterlysa lite mer engagemang från vår lagledare. Det borde väl rimligtvis falla på lagledarens lott att informera om att innebandy ej bör utövas om man vet med sig att man ska erövra någon form av trappsteg inom loppet av en vecka efter ovan nämnda övning!?!

Nettan sa...

Mina vänner,

Jag lider även av alzheimers, annars hade jag kanske kommit ihåg att innebandy tydligen är en livsfarlig sport.

I det fall jag hade kunnat lyfta min arm för att grabba tag i telefonen hade jag naturligtvis ringt för att höra hur ni mår.

Nu är det så att jag är extremt intresserad av det här med att steloperera ländryggen. Paketpris?