torsdag 8 januari 2009

Drömmar

Jag är inte särskilt kreativ i vaket tillstånd, men när jag sover då blir min hjärna lik en reklamare och psykfall på en och samma gång. Min hjärna skrider till verket redan efter jag lagt mitt huvud på kudden, precis så där när man känner att man är på väg att somna och det rycker lite i kroppen. Då sätter den igång och skapar galenskaper i mitt huvud.

Det är märkligt hur många gånger jag vänt mig om på natten och försökt peta ut ögonen på Jens och ropat efter hårborsten då jag egentligen menat fjärrkontrollen för jag varit i stadiet mitt emellan sömn och verklighet. Jag pratar inte bara ibland med katten när jag sover, utan snarare varje natt. Vi har skapligt vettiga diskussioner som ofta handlar om att han sticker i från mig och jag måste jaga honom..har ni försökt jaga en katt och få dem att lyssna så förstår ni ju att detta tar en hel natt. Andra fall - som i natt - så var det återigen Jens som var boven i dramat, eller snarare Henke. Han satt och berättade för Jens om alla heta tjejer han kunde fixa så Jens skulle dumpa mig. Med lite lätt sömnpsykologi så kan man lista ut att min dröm handlade om osäkerhet. Men jag ser snarare det som att jag mer drömde om att Henke kunde fixa heta tjejer...det är nog mer hans dröm än min...haha...sorry killen...

Inga kommentarer: