torsdag 8 januari 2009

Köra upp

Nu kommer jag skylla ifrån mig brutalt på trafikinspektör Adrian i Södertälje och lite på Mikael i Mora som har kuggat mig varsin gång nu.

1. De gav båda ett lika charmigt intryck som ett bi. Med andra ord knappast den lugnande effekten på en nervös uppkörare
2. Micke satt och ifrågasatte ALLT jag gjorde hela vägen. Frågade varför jag svängde si och så, hur jag växlade och varför. Skapligt irriterande person som aldrig skulle få åka med mig i normalfallet. Gnälligare än en gammal tant.
3. Adrian satt tyst som en mus och sa inte ett skit. Gjorde ett tappert försök att kallprata lite med honom men han avblåste det som om jag vore spetälsk. Charmskolan gick båda dessa herrar förbi.

Sen till kuggningsparten...

Fel nummer 1 med Micke, ok, jag förstår att han kuggade mig. Jag körde för fort på en 30-väg. Det är ju ajjabajja och jag var inte nog uppmärksam. Det har jag kommit över och kan leva med. Sen är jag dock fortfarande irriterad över att han tyckte jag inte var miljövänlig nog för att köra bil. Snälla - skräpa ner mer så jag kan köra på 4:an när det går 50 utan att Micke ska få spel. Han menade på fullt och fast allvar att jag hade kuggat pga det om han inte fått ingripa på 30-vägen. Ungefär det dummaste jag hört. Men lever med det. Bokade ny tid och fick Adrian i Södertälje. Adrian kuggade mig för att han kände sig osäker med mig. Där kan jag dessvärre INTE hålla med. Tror inte Nettan hade låtit mig köra mellan Mora och Sthlm om hon känt sig osäker med mig på 110 vägarna. Hans förklaring till detta påstående var att jag inte tittade tillräckligt åt vänster, över axeln när jag backade runt hörn. Allvarligt talat!!! Jag tittade inte över axeln och han menade att när jag väl skulle se någon i spegeln så var det försent. Då hade jag redan kört över någon. Ok, jag erkänner. Jag är bitter. Ja eller snarare asförbannad. Lite på mig själv men mest på Adrian.

Så nu har jag bokat ny tid..denna gång i Jakobsberg. Ska bli intressant. Kanske blir det ett till förbannat inlägg eller så blir det bara glädje...time will tell. Men det känns bättre när man fått skrika ur sig lite. Tror Vägverket har nog en pakt. De gillar inte mig..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag körde också upp med herr Adrian i södertälje i oktober. Då var han dock "lärling" och hade sin lärare med sig= dubbelt upp!

Han satt iaf knäpptyst med mig med och sa att "nu är det nog dags för dig att köra" när jag hade väjningsplikt inför andra bilar så de var tvugna att stanna. Aldrig mer Adrian, tack!