torsdag 15 januari 2009

Köra i stan

Efter några rundor runt i Jakobsberg med min eminenta handledare så ringde Liz och ville bli upplockad på Söder för att komma över på "pyjamasparty" i Bromma. Sagt och gjort, jag och Nettan drar mot Stockholm. Snabbt inser vi att vi inte vet hur vi tar oss till Söder.

Vi chansar och tar vägen om Fridhemsplan, via St Eriksplan, en sväng runt Odenplan, mot Kungsholmen för vidare via Centralstationen mot Gamla Stan. Upp mot Slussen och inser att vi kanske inte är helt rätt ute. Fortsätter ändock mot Nacka och inser att det är ju helt galet. Chansar och fortsätter i hopp om att komma mot Hornstull. Hamnar i Skanstull och ja till slut nådde vi Lundagatan. Mamma - du skulle varit med..du hade blundat i hop om att få bli avsläppt..

Till saken hör att min handledare inte bara halvsov i framsätet, hon har dessutom lika dåligt lokalsinne som mig och saknade både linser och glasögon. Men vi tog oss genom stan och jag känner mig redo för kommande uppkörning...

2 kommentarer:

Birgitta sa...

oh, herre gud, detta lät ju för hemskat, förstår om Nettan halvsov, lincer o glasögon har hon nog lämnat frivilligt hemma kram

So´ sa...

nu ska du inte vara sån :) Du skulle varit med ...hihi