torsdag 23 april 2009

Singellivet

Efter varit singel i nu två månader så finns det vissa saker som uppenbarat sig..saker om mig jag inte visste fanns där, ja eller förnekade...

1. Jag är en jäkla slarvmaja. Ni ska se lägenheten. Ouppackade väskor, obäddad säng och ett allmänt kaos lever jag i. Där fick jag för - Jungfruar är så ordentliga å det stämmer på mig..yeah right! Under hård kontroll kanske.

2. Jag tycker inte det är så kul att laga mat som jag inbillat mig. Har gått och trott att jag är duktig i köket, och att det är något som jag verkligen gillar att göra. Svårt att motivera det just nu när middag den senaste tiden har handlat om inköpt snabbmat, eller som i veckan - en halv chipspåse på måndagen, två smörgåsar på tisdagen och en halv godispåse igår. Hemmalagat dessa månader har blivit färsk pasta med färdig tomatsås och ruccola, 1 dag på 2 månader. Skärpning!

3. Jag har svårt att vara ensam. Ja det är ju inte roligt det ska gudarna veta men det finns knep och det går ganska bra. Enkla sätt att lösa det på är att man jobbar sig helt färdig, så trött att man inte orkar hålla huvudet uppe länge nog för att märka att man bara pratar med katten och svaren mest liknar mjau. Å är det nått jag gjort den senaste tiden så är det jobbat. Ungefär tillräckligt mycket för att plocka hem en tre veckors extra semester om någon hade frågat mig, men ingen frågar...

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: