onsdag 11 juni 2008

Hultsfred

Strax bär det av till Hultsfredsfestivalen. Men inte för att röja, bo i tält, dricka hejdlösa mängder alkohol och hoppa i klunga till favoritbandet. Nej, jag ska dit på tjänsteresa. Det måste nog dock vara den bästa tjänsteresa man kan tänka sig. Glida runt på festivalen och lyssna på musiken och titta på alla stackare som ska bo i tält, det kallar jag förena nytta med nöje.

Det innebär dock ett litet problem. Kläder! Då man inte är en svartrockare, tokpunkare eller skatebrud by nature så känns mina jeans och mitt svarta linne måttligt coolt. Att sen leta fram en jacka och det bästa man hittar för det här vädret är en svart kavaj känns ju inte heller så rockigt att smälta in med. Inte heller en jeanskjol, det känns mer som jag försöker för mycket i avsaknad av nitarmband eller palestinasjal.

Men men, vem bryr sig egentligen. Tusentals människor och ingen lär nog bry sig om vad just jag har på mig...Å möjligheten finns ju faktiskt där, att jag också får röja, dricka hejdlösa mängder alkohol och hoppa i klunga till favoritbandet. Till skillnad från övriga får jag dock krypa hem till en varm säng i ett varmt hus där det inte gör nått om det pissregnar.

1 kommentar:

Marianne sa...

Ha det så kul!!! Hoppas det blir mycket bra musik. Och bra bissniss!