måndag 2 juni 2008

Irriterande

Att titta på program som "Extreme Home Make-Over" gör mig stundtals gråtfärdig med rysningar i hela kroppen. Jag är en sucker för de tårfyllda berättelserna om bilolyckor, orkaner, jordbävningar, hus som möglar och blinda syskon. Men samtidigt blir jag rätt irriterad på den där Ty som springer runt och skriker mest hela tiden. Och den som kom på idén med att göra alla barns rum speciellt anpassade för deras största intressen -rymden, ja då får du ett rum med stjärnor på väggen, bilar ja då får du ett bilsäng and so on - måste nog fått ett slag i huvudet. Det de missade var nog det faktum att barnen växer upp. Visst det är asballt att ha den coola bilsängen när du är 12 år men när du är 16 år och mamma och pappa inte har råd att bygga om..ja då är du inte hetaste grabben bland tjejerna efter de hälsat på hemma hos dig inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste bara säga att jag verkligen avskyr det där programmet utan att egentligen veta varför. Det känns faktiskt inte helt ok att hata ett program där familjer med åtta barn och en funktionshindrad pappa får en lyxvilla...

BiRDiE sa...

Fast jag tycker att Ty är ganska sexig, jag... något hysterisk, jo, men lik förbaskat sexig..!