måndag 2 juni 2008

Synden straffar sig själv

Förra veckan var jag trots mitt egentliga köpstopp på Gina. Bestämde mig för en klänning och ett halsband. Det var fem minuter innan stängningsdags och kassörska var inte särskilt trevligt. När jag ska betala slår hon bara in mitt halsband. Normalt säger jag alltid till eftersom jag annars känner mig högst kriminell och genast får mardrömmar om mina år som intern på Hall. Den här gången sa jag dock inte till, kände mig väldigt djärv och i ärlighetens namn rätt nöjd.

När jag passerar utgången börjar det självklart tjuta och tjusning över det farliga livet fick ett snabbt slut. Bredvid mig står dock en anställd med en larmad tröja och viftar förbi mig med hänvisning till att det är hon som slagit på larmet. Sagt och gjort så trippar jag skamset ut och lovar mig själv att framledes endast ägna min tid åt Kinderägg och Melodikrysset. 

Naturligtvis visade det sig hemma att det var min klänning som var larmad, karman slog till direkt. Nu undrar jag därför om det finns någon professionell snattare där ute som har några tips på hur man blir av med denna orubbningsbara manick?   

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm...men Nettan då! Tjaha...nej, bultsax? Hmm...fast då blir det väl ett stort hål i klänningen också kanske...du kan ju inte ha den kvar som en kul accessoar heller för då kommer du ju att gå runt och larma överallt i sta´n*fniss* Man kan följa ljudet så hittar man dig*skrattar* Värre än glassblen*fnittrar hysteriskt*
Sorry, jag har inga snattarkänningar så jag kan inte hjälpa dig där;)
kramen

Anonym sa...

nej men gå tillbaka och var mycket upprörd över att de har glömt larma av din klänning!
Och nu får de skämmas och skärpa sig!

=)