fredag 13 juni 2008

Upplevelsen Hultsfred

Jag är inget festivallejon, men har ändå gått in med inställningen att jag nog är en hyffsat bra målgrupp för festivallivet. Att jag nog kunde platsa bland tältpinnar, flaggor, folköl och misär. Å med misär menar jag verkligen det i ordets rätta bemärkelse. Men idag är jag tveksam! Lånar gärna Jens uttryck här: Im to old for this shit!

Vi kom till området på onsdagskvällen och sällan har mitt öga skådat så många fulla människor på samma ställe. Det var halvnakna, påpyllsade, utklädda och allmänt tokfulla överallt. De låg i drivor på varandra. Det var palestinasjalar och nitarmband överallt. De ragglade och hånglade och grät om vart annat, som en enda stor fjortisfest. Och av smset som Nettan publicerat nedan så höjde vi medelåldern rejält samma sekund vi klev innanför portarna och de flesta trodde vi var funktionärer, mammor-på-stan eller liknande. Men det blev en lugn kväll med ett par cider i näven.

Gårdagen blev en helt hysteriskt rolig dag. Vi lallade in på området på eftermiddagen och fick se Marcus Krunegård som jag även hade till uppgift att fria till å Nettans vägnar. Tyvärr sprang jag aldrig på honom så något bröllop blir det inte. Vi fortsatte med Babyshambles med bästa utsikten från Red Bull bryggan där det serverades cider även denna dag. Vi hängde på området hela kvällen och förfriskade oss med cider, langos och godisremmar. Kvällen avslutades Backstage med middagsbuffé och vin samtidigt som vi rockade till Simple Plan i bakgrunden. Natten bjöd sedan på hejdlösa mängder ciggaretter, cider och Rage Against the Machine. Å säga vad man vill, men detta storband var inte bra. Men det var stämning och röjj vid scenen. Nattens fest fortsatte Backstage till kl 02 då vi drog oss vidare hemåt för att kl 0400 bädda ner oss inför tågresan hem kl 0900. Är jag trött idag..Svar: JA!

Några konstaterandes kunde dock göras av denna första erfarenhet av Hultsfred:

1. Man bör vara packad från morgon till kväll
2. Varma kläder ett måste
3. Man ska helst inte passerat 25

Inga kommentarer: