fredag 19 december 2008

Fotograf

Var runt på de olika eventen jag jobbar med för att fotografera personalen in-action igår. Men av någon anledning tror jag väktarna i respektive butik såg mig mer som en snattare, konkurrent eller toka när jag kom dit. Jag bad. som man ska, om tillstånd att fota i butiken först förstås. Men samma sekund jag slet fram kameran kom väktarna fram och ville kontrollera mitt tillstånd, ifrågasätta vem jag var, en ville till och med se leg.

Jag vet att det är "olagligt" att knäppa kort på kunderna i butikerna, men jag måste ju fråga-

- hur ofta händer det att en snattare tar med en kamera in i butiken?
Inte lär det vara för att smälta in för att enkelt kunna glida ut med väskan full med godsaker från butiken.

- hur ofta kommer de på "konkurrenter" med att fota i deras sortiment för att, som kvinnan på Åhléns uttryckte sig - se hur fint de har och vill göra lika i sin butik?
Hur tänkte de där..

Inga kommentarer: