tisdag 16 december 2008

Fördomar och lägenheter

Nettan sa till mig för ett par veckor sedan att hon hittat en lya i Solna hon ville kolla på. Solna - låter bra tänkte jag. Ända tills hon gav mig adressen och vi var på väg mot Husby. Kunde ju inte var så illa tänkte vi då Nettan insisterade på närheten till Kista Centrum.

Väl framme så vågade vi knappt gå ur bilen, än mindre gå upp i lägenheten. Utanför Tempo stod kidsen med hoods och näsdukar över näsan och chilla. Det kryllade av gangstas i Husby. I området där lägenheten skulle ligga var bottenvåningarna insvetsade bakom galler. Resulatet - vi gick inte ens in i huset och tittade på lyan. Vi vände snabbt och åkte hem och konstaterade att där skulle man aldrig kunna gå ut. Fördomsfulla - ja visst. Men ack så rädda om livet!

Nu har hon en lya i fin fina kvarteren kring Äppelviken istället...

2 kommentarer:

Nettan sa...

Jag var verkligen livrädd!

So´ sa...

Klart du var :) Jag såg dig knappt som du gömde dig bakom mig..