tisdag 9 december 2008

Uppkörningslektion

Hade min avslutande uppkörningslektion idag. Läraren lekte hård och kantig, pratade inte så mycket (var norrlänning också) och skulle ge mig känslan av en riktig uppkörning. Resultatet blev ett stycke motorstopp och ett stycke miss av växel. Inga större problem kan tyckas och det kändes mycket bra.

Resultatet i verkligheten: Jag TOKMISSADE EN STOPPSKYLT!!!

Detta hade inneburit att jag hade inte bara missat körprovet, men i verkliga livet hade körkortet rykt som....många liknelser kan ges här men stannar där.

Bortförklaringen - som i och för sig var gemensam med min lärare - var att det var en ny skylt. Brukade inte stå där tidigare. Men tydligen är det A och O i körning att vara uppmärksam. Hmm...ops! Tur det är ca 1 vecka kvar att öva på den lilla detaljen.

Inga kommentarer: