måndag 22 december 2008

Lokalkändis

Min bror var på Dansbandskamps-finalen. Ett tillfälle jag bävade för då jag fler än en gång träffat på honom under alkoholens inverkan. Jag visste att med stor sannolikhet kommer jag få se hans nuna på scenen tillsammans med Peter Settman - glad i hågen i Larz-Kristerz t-shirt. Oron lättades något när jag fick förklarat för mig att de inte serverade alkohol förens efter TV-sändningarna. Oron kom igen då jag fick ett sms med en ölburk vid kl 18.

Men ingen Stefan dök upp i rutan! Istället har linslusen dykt upp i Falukuriren:

Stefan Bjöns kommer från Mora, men har ändå följt med flickvännen Sara Elvberg i minibussen ner till Dansbandskampen.

- De är galna i Älvdalen. Jag trodde vi var tokiga när det var Körslaget i Mora, men det här är ännu värre. Om de vinner i kväll blir det kaos. Det här är större än när Mora gick upp i Elitserien, säger han.


Han platsade dock inte på fotot men däremot ser vi Sara glad i hågen med sitt "peacetecken"

Inga kommentarer: