söndag 31 augusti 2008

Dagens flygning

Nu är jag hemma igen efter en mycket trevlig helg. Efter dagens flygtur vill jag införa flygförbud inte bara för skrikande barn utan även för förkylda människor. Bredvid mig satt en man som var redigt täppt i näsan. Han rosslade, pep och snorade så mycket att jag blev helt paralyserad. Inte ens om planet hade blivit kapat hade jag kunnat fokusera på annat än alla dessa näsljud. Det finns ju en första gång för allt och idag var första gången jag ville tvångsnässpraya och tvångssnyta en liten turk-gubbe.  

2 kommentarer:

Marianne sa...

Det har jag ofta velat göra med stora svensk-gubbar. En annan sak flyget borde införa är att gubbar ska ha säkerhetsbälte runt knäna så att benen binds ihop och inte kan spreta ut på halva mitt utrymme.

Nettan sa...

Bra idé, jag är helt med på den!