torsdag 14 augusti 2008

Varför i helvete händer det aldrig mig?

Jag läste Helenas blogg (www.h-examino.blogspot.com) Bloggrubrik, Ibland blir det inte som man tänkt sig...

"Min fasta plan var att efter jobbet uträtta ett par små ärenden på stan, sen åka hem och, för ovanlighetens skull, ta det lugnt i soffan. Så hur gick det? 
Ut på stan, mina ärenden avklaras enligt planen. Hem på en fullsatt buss, vilket gör mig ännu mer seg. När jag kommer hem händer dock någonting...hittar en Red Bull i kylskåpet, sveper den, känner hur min kropp helt utan min hjärnas inblandning drar på sig löparkläder och knyter på sig skorna. Springer, eller snarare flyger, 9 km på nära rekordtid, springer hem och städar lägenheten och börjar sedan laga mat. Inte en tillstymmelse till trötthet. Soffan står och undrar vad hände?"

Sannolikheten att det skulle hända mig är ungefär lika stor som att jag skulle;

- Ligga med Svennis. 
- Köpa Amy Diamonds skiva. 
- Äta pölsa.
- Hylla kungen. 
- Jobba som gynekolog 

Fan, måste vara det där med att jag aldrig har Red Bull hemma. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kvider på golvet av skratt...