fredag 1 augusti 2008

Tyck synd om mig

Jag är sjuk, det är helt fantastiskt tråkigt. I morse försökte jag öppna ögonen men det var omöjligt. Inte bara av trötthet, utan fysiskt omöjligt. I bästa Steve Wonderanda stapplade jag upp till spegeln och möttes av en otrevlig syn. Ögoninflammation är nasty.  Jag har inte spenderat en fredag hemma på evigheter, slog upp tv-guiden för att se vad utbudet bjöd. Kan vara den mest deprimerande läsningen ever;

- Tre kärlekar. Svt terroriserar med denna serie varje sommar. Missade man mot förmodan den 1991 så har det funnits tillfälle att se reprisen nu i 15 år. 

- Jönssonligan får guldfeber. Bland det hetaste 1984, sådär idag. 

- Femman satt dock in nådastöten. Dubbelavsnitt av AFV. Kan bara vara Janne som tycker det är bra. 

För att göra det hela lite värre var jag också till videoaffären. Öppnar åter 6/8. Det är sjukt synd om mig just nu. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är inte kul...på sommaren så är ju det sämsta tv-utbudet på helgen också, så att bli sjuk en fredag var ju dålig tajming. Måste ju hålla med om det...
Det är ju bättre tv i veckorna, bra deckare till exempel: Durham county på måndagar, Midsomer på tisdagar och nu på onsdag börjaren ny brittisk miniserie..torsdagar kan man ju i nödfall kolla på Ghostwhisperer..
Varför väntade du inte?;)

JanneP sa...

Missade tyvärr första 45 min av heltimmen AFV. Men den sista kvarten räddade min kväll.

Nettan sa...

Håller helt med, mycket dåligt planerat :)

Jag har haft tv:n helt avstängd. 15 min av AFV hade förstört hela min, ändå rätt gemytliga kväll.