torsdag 14 augusti 2008

Det där med Norrland...

Det har börjat en ny tjej på mitt jobb, hon är från Arvidsjaur vilket är mycket exotiskt för alla überstockholmare. Jag gillar henne, hon har ett skratt som bräcker mitt i ljudnivå. Det är ovanligt. Nåväl, Jenny får tålmodigt svara på en mängd underliga frågor om Norrland och konversationerna som förekommer gör mig både förtjust och lite rädd. Dagens;

J- Jag blir så himla trött på att alla tror att man känner varenda människa som bor i Arvidsjaur. 
K- Men du, jag har en kusin som bor där uppe, på långt håll är vi nog släkt.
J- Hm, ja kanske det. 
K- Ja, dom håller på med renar. Skjutsade ut dom till någon ö, tror du det var för sommarbetet? 
J- Hm, ja det är ju mycket möjligt, fast till en ö...
K- Ja, eller vänta vänta det kanske inte var renar, kan det ha varit kor? 
J- Nja, det är nog mest troligt att det var renar. 
K- Renar, jo renar var det nog. Renar som skulle beta på en ö. 
J- Om du säger det så...   

1 kommentar:

Anonym sa...

nästan så man minns snacket 98, med Cenk...