torsdag 7 augusti 2008

Stiko Per


Jag kommer få en överdos av folkmusik den här veckan! Vi startade med att gå till Kulturhustaket och lyssna på Stiko Per Larsson, en grabb från Leksand med gitarr och fioler som komp och längst fram satt fyra tappra hjältar med Leksands if:s matchtröjor, allt för att visa sitt stöd för hembygdens hjälte. Det visade sig snabbt att detta var hans trognaste fans, de tände tändare under de långsamma partierna, skrattade gott när Stiko Per kommenterade gästboksinlägg och sjöng med i varje låt. Någon annan hade tagit motorcyckeln hela vägen från Falun för att lyssna på hans truddelutter.

Själv var jag galet skeptiskt till att Nettan tvingat med mig på detta. Hann lyssna på en halv låt innan jag kom dit och såg mest framför mig en man i knätoffsar. Men jag fick krypa till korset..det var ju faktiskt bra! Så nu har vi bara en folkmusikskonsert kvar - Winnerbäck på lördag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väldigt bra och väldigt kallt. Jag har alltid vetat att det finns hopp för dig, trots att du ska vara motsträvigt...

Anonym sa...

Winnerbäck folkmusik????? Någon måste ha missuppfattat något.... :-)

Anonym sa...

Jag är ledesen Anna, hon förstår inte bättre ;)